Kysymys:
Onko hyväksyttävää pyöräillä kohti kaistan keskustaa sokeaissa kulmissa?
Tim
2014-08-22 03:08:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Joitakin asiayhteyksiä: Asun lähellä erittäin ruuhkaista päätietä, ja kaikki käyvät kylien läpi aina, kun se on tukossa. Jos pyöräilen, minua ohittaa jatkuva virta autoja, vaikka he eivät näe tietä eteenpäin. Joten estämään heitä ohittamasta (enemmän turvallisuuteni kuin minun), vedän enemmän kohti keskustaa.

Olen nähnyt, että tämä vastaus sanoo, että on hyvä ottaa koko kaista, kun

kaista ei ole tarpeeksi leveä, jotta auto voisi ohittaa turvallisesti (estääkseen vaarallisen läheltä kulkemisen)

Mutta tilannettani ei ole kyse läheinen ohitus, se on ohittamista, joka on vaarallista muille, ja voi siten olla vaarallista olla minä.

Pitäisikö minun "ajaa kaistalle" estääksesi ihmisiä tekemästä tätä, vai onko tämä väärä tapa käsitellä sitä?

Vain viitteenä: tämä on tie, jota aion ajaa, pahin kohta on puolivälissä, vasemmalla on terävä ja sitten oikea.

Ainoa huolenaiheeni olisi kulmat, jotka jatkuvat riittävän kauan, jotta autoilija pääsee kulmaan ja nousee takanasi ilman aikaa hidastaa ennen kuin he osuvat. Mäkisillä alueilla pitkät, lakaista kulmat ovat erityisen alttiita tälle, koska ylämäkeen pyöräily on vielä hitaampaa ...
Älä ota keskikaistaa heidän turvallisuutensa vuoksi. Heidän turvallisuutensa on heidän ongelmansa.
Sanon "lunasta kaistasi" (noudattaen varoitusta, jonka @Mσᶎ mainitsee). Se on sekä heidän turvallisuutensa että sinun. Kun he tulevat viereesi ja näkevät yhtäkkiä lähestyvän auton, he kääntyvät sinuun välttääkseen sitä.
Itse asiassa se on * sinun * turvallisuutesi vuoksi. Joko / tai tilanteessa, jossa lyödään vastakkaiseen suuntaan kulkevaa autoa tai lyödään hitaasti samaan suuntaan kulkevaa polkupyörää, epäilen, että useimmat autoilijat päättävät lyödä polkupyörää. Kuulostaa siltä, ​​että ratsastat täysin järkevästi yrittäessäsi estää heitä pääsemästä ensiksi tähän tilanteeseen.
Yksi pieni asia: Kun teet tämän, tunnista takasi liikenne ja yritä antaa kuljettajille mahdollisuus ohittaa, kun se on turvallista, vaikka se olisi sinulle hankalaa (mutta ei vaarallista). Se on vain tavallista kohteliaisuutta.
se ei ole vain hyväksyttävää, se on pakollista tai muuten järkevää pyöräilijän tai lain mukaan. Muokkaa: o se on melko ok verrattuna joihinkin ajamiini teihin ... se on tilannekohtaista ja riippuu alueesi kuljettajien hidastumisesta (täällä ihmiset rakastavat 100 kmh: n gongia sellaisilla teillä tai Pahempaa kunnossa ja vähemmän tilaa kuolla / tappamalla jonkun toisinaan 2 pyöräilijää tapettiin kuin viikko sitten ja kaveri pakeni)
Minulla on äskettäin ollut kokemusta kuljettajien väärinkäsityksestä siitä, että käytän koko kaistaa sisäänkäynnissä päästäkseen kulkemaan. Kun otan kulman leveäksi, siirryn kärkeen ja tulen taas leveäksi, jotkut kuljettajat yrittävät ottaa haltuunsa juuri kulman avautuessa ja he näkevät eteenpäin ja olen tulossa taas leveäksi. Tämä on todella raivostuttavaa ja vaarallista, mutta autolle, joka seuraa tien muotoa, ymmärrän, että sen täytyy näyttää siltä, ​​että kuton kaikkialla sen sijaan, että yritän valita suorinta reittiä.
@alex kudot, se on vaarallista. Kysyn päinvastaisesta.
Toinen asia, jota voit harkita, on käyttää päiväajovaloja, jotka ovat päivällä käytettyjä pyörävaloja. Lisäksi niiden kiinnittäminen kypärään auttaa nostamalla valonlähdettä ja tekemällä niistä hieman näkyvämmät aikaisemmin. Haittapuoli on, että käydään paristojen läpi nopeammin, joten harkitse ladattavia valoja.
Viisi vastused:
Scott Hillson
2014-08-22 04:03:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä, sinun on ehdottomasti ajettava kaistaa, jos takana olevalla autolla on aikaa hidastaa, kun siirryt kaistalle.

Liikkuminen liian lähellä, ohittaminen sokeasta kulmasta, ohittaminen joka vaarantaa muita ja itseäsi, nämä kaikki ovat yhtä vaarallisia. Tämä kuulostaa vaaralliselta tilanteelta. Suosittelen, että tallennat matkan, joten jos joku osuu sinuun, voit tehdä nopeasti vakuutuskorvauksen.

rg255
2014-08-22 12:28:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sanoisin kyllä, ehdottomasti kaistaa . Vaarallisen tilanteen ennakoiva aseista riisuminen on (melkein) aina paras tapa edetä ja kaistalle ajaminen on usein tehokas työkalu. Yllä kuvatussa tilanteessa, jos autoilijat yrittävät ohittaa sinut ja sitten auto tulee toisinpäin, he ensin tekevät takaisin oikealle puolelle tai lyö jarrut. He eivät ajattele / muista sinua tällä hetkellä, ja et todennäköisesti pysty tekemään mitään asialle, myös oman turvallisuutesi vuoksi.

Teen tämän tiellä koko ajan ja Kuittaa kuljettaja, kun annan heidän ohittaa vaaratilanteen jälkeen . Huomaan, että nopea ystävällinen aalto tai peukalot ylöspäin yleensä pesee kaikki turhautumisensa, jonka he ovat kertyneet lisäämällä kaksi tai kolme sekuntia ajamaansa. Valitettavasti jotkut autoilijat ottavat poikkeuksen kuljettajaan, joka puolustaa asemaansa tiellä, ja sinun tulee aina olla siihen varautunut. **

Minusta se oli hyödyllistä myös Alpeilla, kun menin, ihmiset yrittävät usein ohittaa hiusneulat ja taivutukset pitkin kallion pintaa, toinen esimerkki sokeasta / vaikeasta kulmasta, joten päädyin myös kaistalle siinä tilanteessa!

** Tunteen sattuessa loukkaantunut autoilija todennäköisesti huutaa järjetöntä väärinkäyttöä, kääntää linnun tai jopa käyttää autoa pyyhkäisemään sinua. Paras tapa on vain antaa heidän päästä toimeen, hidastaa, jos luulet heidän todennäköisesti osuvan / kääntävän sinua. GoPro tai vastaava on hyvä tapa toimittaa todisteita poliisille, jos haluat ilmoittaa jonkun vaarallisesta ajamisesta.

Carey Gregory
2014-08-22 09:52:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Se on täsmälleen oikea tapa käsitellä sitä. Jos ohi kulkevat ihmiset ovat vaarallisia kenellekään, sinun on tehtävä siitä äärimmäisen hankala ja jopa laiton, jotta he voivat tehdä niin. Kun olet monimutkaisen tien takana, jonka vuoksi sinun on otettava kaista, ole hyvä kaveri ja pääse tien reunaan ja anna heidän ohittaa.

Olen vain hyvin harvoin kohdannut kuljettajien vihamielisiä reaktioita kaistalla. Valtaosa ymmärtää, miksi teet sen, ja todella arvostaa sitä.

"Voi, katso! Ennakoitava pyöräilijä, joka noudattaa tien sääntöjä! Mitä teet siitä, rakas?"

"En tiedä, en koskaan nähnyt sellaista Mutta ainakin tiedän mitä hän tekee seuraavaksi. "

millsy
2016-08-29 17:11:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tulen todella tieltä suljetulta tieltä hyvissä ajoin lähestyessäni joko sokeaa kulmaa, sokeaa harjaa tai minua kohti tulevaa ajoneuvoa, kun toinen ajoneuvo on ohittamassa minua.

Tällä tavalla Olen täysin turvassa enkä luottaa kuljettajaan, että hän todella näkee minut hyvissä ajoin ja hidastaa hidastamista ennen kuin lyö minua. En anna elämääni muiden käsiin. Hallitsen omaa kohtaloni. Entä jos kuljettaja käyttäisi huumeita, puhuisi matkustajan kanssa, oli hyvin väsynyt, päiväunelmoi ajon aikana, . . . !!

Minulla on hyvän kokoinen tasapeili. (Vaikea saavuttaa, koska suurin osa polkupyörien peileistä on melko pieniä ja kuperia kompensoimaan niiden koon.) Tarkistan peilin lähestyessäni vaaraa (kuten edellä on määritelty.) Päätän hyvissä ajoin "laittamalla itseni sisään". auton kuljettajan istuimen takaa, kun olen ohittanut kriittisen pisteen. Tästä syystä jos olisin edelleen bitumin päällä, kuljettaja ei pystyisi helposti ohittamaan ja palaamaan tien oikealle puolelle hyvissä ajoin ennen kyseisen vaaran alkamista.

Ja liian monilla ihmisillä, sekä kuljettajilla että kuljettajilla, on väärä ajatus, että jos he palaavat oikealle puolelle juuri ennen vaaran alkua, he ovat olleet turvassa. Tietysti he ovat jättäneet huomiotta sen, että heidän on kyettävä nousemaan takaisin noin 150 m ennen vaaraa, ehkä enemmän suuremmilla nopeuksilla, koska jonnekin ohituksen ohi toinen auto voi yhtäkkiä tulla vaarasta, joka kulkee kohti heitä suurella nopeudella. Ja heidän reaktionsa olisi pelastaa itsensä ja pyyhkiä pyöräilijä samaan aikaan!

Käytän myös leveämpiä renkaita kuin tavalliset kilpa-aukot, joita niin monet vapaa-ajan maantiepyöräilijät käyttävät. Käytän 28 mm renkaita. Jopa pumpattuna noin 100 psi: iin, ne antavat minulle mahdollisuuden ajaa bitumista ja soran reunalle kohtuullisen turvallisesti. Mutta pyyhin ensin ensin bitumin nopeuden. Ja minun on myönnettävä, että tarvitaan tietty määrä käytäntöjä!

Muuten voit liukua ja pudota tässä liikkeessä!

Sora-ajo toimii paremmin hieman alhaisemmissa rengaspaineissa kuin saatat käyttää asfaltilla / suljetuilla teillä.
Tervetuloa sivulle [bicycles.se] @millsy. Suosittelemme, että kaikki uudet jäsenet osallistuvat [kiertueelle] sivuston parhaan hyödyntämiseksi. Tässä tapauksessa suosittelen myös [vastaus], koska et vastaa suoraan kysymykseen. Ehdotan, että [muokkaa] (http://bicycles.stackexchange.com/posts/42204/edit) viestisi osoittaaksesi siihen
Kiitos Andy. Kyllä, luulen, että ajotapani hiljaisilla maanteillä on täysin erilainen kuin kysymyksessä kuvattu tilanne. Minun mokani.
Paul
2014-08-22 19:00:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ei. Jos teet tämän, olet vaarassa, että olet "aivan kulman takana", kun autoilija astuu kulmaan takanasi ja olet hänen polullaan antamatta hänelle riittävästi reaktioaikaa läsnäolollesi.

Se ei ole sinun tehtävä hoida muita tienkäyttäjiä aggressiivisella tien käyttäytymisellä. Jos se olisi, vedän autoni moottoritien nopealle kaistalle ja asetin vakionopeuden 70 mph: iin. (Yhdistyneen kuningaskunnan viittaus nopeusrajoitukseen).

Ison-Britannian valtatieliikenteessä ei käsitellä tätä ongelmaa erikseen, mutta siinä sanotaan

koskaan ajaa enemmän kuin kaksi taaksepäin, ja aja yhdellä tiedostolla kapeilla tai vilkkailla teillä ja pyörittäessä mutkia

Mistä päätän, että kulman takana kuljettaessa sinun tulee näyttää pienempi, ei suurempi.

Mainitsemallasi liikennelakilla ei kuitenkaan ole merkitystä tilanteelle. Se yrittää koodata ympärilläsi olevia turvapuskureita. Monilla teillä ei ole tarpeeksi tilaa ajaa 3 taaksepäin (ei porrastettuna) ja heiluttaa tilaa vaarojen välttämiseksi. Kapeilla teillä 2 voi olla liikaa, jos suurempia ajoneuvoja lähestyy toisesta suunnasta. En ole varma mutkista, mutta oleminen mutkan "ulkopuolella" (toisin kuin "sisäpuolen" halaaminen) tekee siitä näkyvämmän.
Liian monta tietä täällä Cheshiressä, jossa tällainen ajaminen olisi kuolemantuomio. En tiedä mistä OP on peräisin, mutta se voi tehdä todellisen muutoksen käsityksessä. Tiet Yhdysvalloissa ovat yleensä paljon leveämpiä ja lempeämpiä kuin esimerkiksi Isossa-Britanniassa.
Kapeampi tie (edellyttäen, että se on vielä nimellisesti 2-kaistainen), sitä enemmän on tarpeen "vaatia kaistasi" joissakin olosuhteissa.
Viittaamani tiet eivät ole nimellisesti kaksikaistaisia. Tämä on Iso-Britannia.
@Paul http: // think.direct.gov.uk / cycling.html Sinun tulisi olla ensisijainen asema kaikilla kapeilla teillä. Tämä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Yhdysvallat on laajempi.
Se on kapeita teitä. Kysymys on nimenomaan mutkat ja vastaukseni on erityisesti, että mutkalla autoilija ei näe sinua keskeltä tai sivulta, joten sivulle on turvallisempaa.


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...