Kysymys:
Mikä on paras tapa laskea maksimisykkeeni?
Richard Tasker
2010-08-26 12:19:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tiedän, että maksimisykkeen laskemiseksi on olemassa useita laskelmia (220 - ikä jne.) - onko olemassa parempia kaavoja tai empiirisiä tapoja laskea?

Tämä näyttää minusta aiheen ulkopuolelta. Kyse on enemmän kunto / fysiologia kuin polkupyöristä; voisi yhtä helposti soveltaa mihin tahansa muuhun aerobiseen toimintaan, kuten lenkkeilyyn
@freiheit: Huomasin juuri tämän nyt. Olisin suostunut, tämä on aiheen ulkopuolella, koska se ei ole nimenomaan pyöräilyä, mutta kysymykseen on vastattu.
Kolme vastused:
#1
+5
user313
2010-09-12 13:00:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tässä on linkki useisiin menetelmiin maksimisykkeen laskemiseksi. Alkuperäinen "220-Age" -menetelmä syntyi hyvin "pois mansetista", ja muut ovat kehittäneet uusia laskelmia. Sivustolleni, johon linkitin, mainitaan HR-laskelmat ja sivusto sisältää laskimia, joiden avulla voidaan lyödä numeroita. Nämä laskelmat ovat kuitenkin arvioita, koska yksilöt voivat ylittää arvioidun maksimin tai eivät koskaan saavuta sitä.

http://www.brianmac.co.uk/maxhr.htm

Voit saada tarkan arvion myös urheilulaboratoriosta, mutta se on viehättävä.

#2
+5
geoffc
2010-08-26 18:00:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mielestäni polkupyörällä olisi vaikeampi saavuttaa maksimisykettä, mutta juoksemisessa se on helppoa. Etsi kohtuullisen jyrkkä mäki (sanoa 1/2 KM pitkä). Lämmitä 20 minuutin juoksun ajan ja aloita mäen toistoja. Tavoita vauhti, jossa voit tehdä noin 6 toistoa.

Suorita ensimmäiset kolme nousevassa tahdissa ja aloita sitten 4 ja 5 työntäminen maksimi, jota pystyt käsittelemään. Kuten jensgram sanoi vastauksessaan, työnnä kunnes olet pyörty tai oksennat tai mitä kehosi käyttää käskemaan sinua lopettamaan.

Tämä on melko pirun lähellä maksimisykkeesi. Ainakin toiminnallisesti, ennen kuin kehosi nousee ja lopettaa sinut.

Max HR on erilainen harrastamasi urheilulajin mukaan, tyypillisesti se on suurempi juoksussa verrattuna pyöräilyyn, kun harrastat enemmän lihasryhmiä. Mielestäni empiirinen testi on paras.
No, jos määrität Max HR: ksi "niin korkean kuin se menee ennen kuolemaan", sen pitäisi olla urheilusta riippumaton. Jos määrität sen toiminnallisemmin siitä, kuinka voit mennä, ennen kuin tapat kaverin, joka saa sinut tekemään testi, niin, urheilusta riippuvainen varmasti!
#3
+3
jensgram
2010-08-26 14:25:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nyrkkisääntönä olet oikeassa 220-miinus-ikä-asiassa. Olen havainnut tämän olevan melko tarkka viimeisten 3-4 vuoden aikana.

Empiirinen tapa sanot? Pidä kohtuullinen nopeus jonkin aikaa ja sitten vauhdista itseäsi, kunnes olet pyörty. Sen pitäisi antaa tarkat tiedot korkeimmasta HR-arvostasi :)

Eli, suurin HR on yksilöllinen, joten voit löytää oman vain saavuttamalla sen. Mikään malli tai laskelma ei voi olla muuta kuin "paras arvaus".



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...